Rolls Royce Silver Cloud I 1956Rolls Royce Silver Cloud I 001Rolls Royce Silver Cloud I 003Rolls Royce 1956Rolls Royce 005Rolls Royce Silver Cloud 007
 

Rolls - Royce - je libo vůz pro šoféra nebo řidiče džentlmena?

Vystavené modely jsou Rolls Royce Silver Shadow a Bentley jsou určeny spíše pro řidiče majitele (šofér ovšem není vyloučen), Rolls Royce Phantom výhradně pro šoféra.

Rolls Royce a Bentley jsou značky, jimž se nic nemůže vyrovnat. Jejich jméno si vydobylo přímo legendární mýtus dokonalosti a spolehlivosti.

\"Cokoli je provedeno dokonale, je také ušlechtilé\"

Dvě velká R jsou symbolem luxusu, jedinečnosti, snad i trochu snobismu. Mají nádech určité staromódnosti, připomínající zašlou slávu anglické aristokracie. Malo co je tak britské jako právě Rolls Royce a Bentley. Rolls Royce je jeden z nejdražších vozidel na světě a je také pokládán za nejlepší vůz na světě. Je to skutečně pravda? Odpověď je jednoznačná - ANO.

Pod svým konzervativním povrchem skrývá všechny vymoženosti moderní techniky. Každá jeho součástka je dokonale zkoušena předem.

Rolls Royce se přizpůsobuje módě velmi pomalu. Vlastně vůbec nelze říci, že by módě podléhal. Své tvary zaobluje jen velmi zvolna, nenásilně a nenápadně. Zachovává si svůj vznešený vzhled. Především díky tradiční masce chladiče, která zůstává neustále stejná. Jedinou zásadnější změnu prodělala maska chadiče v roce 1933, kdy zemžel sir Henry Royce. Na znamení smutku byly červené iniciály nahrazeny černými. A černými zůstaly dodnes. Maska chladiče Rolls Royce byla i předmětem několika soudních sporů. Už před první světovou válkou. Firma Sizaire-Berwick, která v Anglii vyráběla v licenci luxusní francouzské vozy, používala stejné masky chladiče jako Rolls Royce. U soudu vyšlo najevo, že Sizaire-Berwick ji má chráněnou patentem. Maska chladiče Rolls Royce byla již daleko slavnější. Vyřešilo se to s pravou anglickou korektností a důstojností. Továrna Rolls Royce zaplatila odstupné a získala tím výhradní právo používat své masky. V Americe se odehrála soudní pře, která plnila první stránky předních deníků. Někteří podnikavci totiž montovali masku chladiče Rolls Royce na jiné vozy například na automobily značky Cadillac. Samozřejmě že Angličané spor vyhráli. Jednomu francouzskému milionáři se zase zachtělo přepracovat a změtit masku na svém Rolls Royce podle svých představ. Továrna jej žalovala, a přestože je to snad poněkud překvapivé, soud rozhodl, že majitel vozu musí masku opět uvést do původního stavu.

Rolls Royce je nejlepší automobil na světe, ale také na druhou stranu požaduje:

1) Během záruky (a doporučuje se i po záruce) smí případné opravy na voze provádět jen zaměstnanec továrny nebo její autorizovaný zástupce.

2) Příjme-li majitel do svých lužeb šoféra, kterého mu továrna doporučí, prodlužuje se záruka o polovinu

3) Řidič musí být vždy perfektně oblečen.

4) Rolls Royce musí být vždy udržován čistý a vyleštěný.

5) Případný prodej musí být továrně ohlášen. (Rolls-Royce sleduje osudy všech svých vozidel)

6) Vůz nesmí být za žádných okolností tažen jiným vozidlem.

Rolls Royce se straní veřejnosti. Žádná publicita, žádná inzerce nebo reklama. Rolls Royce to totiž nepotřebuje. Žádná reklama je pro něj ta nejlepší reklama. Na londýnském autosalónu 1968 byl na stánky všech značek volný přístup, každý si mohl vozidlo pořádně prohlédnout, otevřít, sednout si, prostě všehno. Jen u Rolls Royce, diskrétně střeženého livrejovanými strážci, působícímu svou vznešeností jako námořní důstojníci a recepční z luxusního hotelu zároveň, nebyl nikdo kromě těch, kteří na pohled vypadali jako bezprostřední zájemci. Je těžké si to vysvětlit, protože ani na stánek Rolls Royce nebyl rozhodně vstup zakázán. Rolls Royce si dovede držet lidi od těla.

O pověstné spolehlivosti a službě zákazníkovi se vyprávějí stovky historek. V jižní Africe (jedna verze udává, že to bylo ve Švýcarsku) se u jednoho Rolls Royce zlomila kliková hřídel. Přiletěli dva mechanici a vadnou hřídel vyměnili. Po několika měsících majitel vozidla urgoval účet. Místo něj dostal od Rolls Royce dopis: \"Velice litujeme, ale není nám nic známo o tom, že by naši mechanici prováděli nějakou opravu na Rolls Royce v Jižní Africe. Kromě toho se domnívámě, že klikové hřídele našich vozů se nelámou.\"

Náš tip na kvalitní zimní pneu i pro veterány.

 

Úryvky použity ze zdroje: Z depa senzací, Miloš Skořepa, nakladatelství Olympia - Praha 1971 (27-061-71)

 
  Novinky :: Rolls - Royce - je libo vůz pro šoféra nebo řidiče džentlmena?