Rolls-Royce Silver Cloud

Rolls-Royce Silver Cloud byl první Rolls-Royce jehož karoserie se vyráběla přímo v továrně. Vůz si však ponechával samostatné šasi, poněvadž společnost dospěla k závěru, že na rozdíl od většiny konkurenčních vozů se samonosnou konstrukcí si její zákazníci mohou přát speciální karoserii a to se jim musí umožnit bez složité přestavby.

Znamenalo to také, že se šasi dalo použít i pro jiné projekty v rámci společnosti Rolls-Royce, z nichž možná nejcennější byl krásný Bentley Continental S, představený roku 1955. Toto šasi bylo také základem konvenčnějších Bentleyů včetně limuzín S1 a S2. Díky tomu, že úspěšný exportní program vynesl firmě Rolls-Royce značné finanční prostředky, mohl šéfkonstruktér Harry Grylls zadat projekt Cloudu jako úplně nový vůz s ocelovou karoserií a typicky vysokou úrovní luxusu.

Nový vůz byl ohlášen v dubnu 1955 a původně měl šestiválcový motor s objemem 4887cm3 a sacími ventily umístěnými nad výfukovými. Byl to motor, který původně poháněl modely Bentley Mk VI a Rolls-Royce Silver Dawn.

Vůz zachovával tradiční vnitřní vybavení s dýhovanou přístrojovou deskou a hlubokými koženými sedadly. Další luxusní dodatky zahrnovaly jako standard automatickou převodovku GM Hydramatic, na zvláštní objednávku pak posilovač řízení a klimatizaci.

 

Na tomto obrázku pozná Rolls jen opravdový znalec.

 
 

Motor také jeví známky jistého věku.

 
 

Po zásahu našich odborníků motor významně prokoukl.

 
 PRODÁNO

A hotový Rolls je připraven.

 
 
 
  Naše práce :: Rolls-Royce Silver Cloud 1
předchozí další zavřít