jaguar E-type, serie 1, r.v.1962, 3,8 litru

Wikipedia říká:"Renovace je soubor operací v technologickém postupu, jimiž se opotřebovaná nebo jinak poškozená věc uvede do původního geometrického tvaru, rozměru, atd."

Při renovaci automobilů - veteránů je tato definice poměrně výstižná. I nám se do rukou leckdy dostane automobil, jehož tvar je od původního tvaru na hony vzdálen, rozměry jsou jen stěží určitelné a funkčnost je aktuálně nulová.

Jak tedy postupovat při renovaci takto postiženého kousku? V první řadě je potřeba to, co máme k dispozici rozebrat co nejopatrněji takzvaně do šroubku. Potom jednotlivé díly očistit a teprve v té chvíli je vidět co vlastně lze zachránit a které díly bude potřeba buď zkusit sehnat nové nebo vyrobit jejich repliku. 

Na veterány se náhradní díly shánějí opravdu velmi těžko. Proto se naši restaurátoři postupně naučili vyrobit prakticky kterýkoliv náhradní díl.

Po rozebrání veterána tedy nastává fáze renovace, popřípadě výroby, jednotlivých dílů. Všechny musí být naprosto dokonalé, protože jenom z dokonalých detailů může vzniknout dokonalý celek.

Jakmile jsou díly pro jednotlivé skupiny připraveny, je možné začít s postupnou zpětnou montáží.

Na fotografiích uvidíte renovaci karoserie, jednotlivých částí motoru, náprav, sedadel a následně celého interiéru auta.

Protože naše firma na renovacích spolupracuje s automobilkou Jaguar, máme ke každému vozu certifikát o jeho původu a původních vlastnostech. Včetně čísel motoru, podvozku a karoserie. V certifikátu je rovněž uvedena původní barva interiéru a karoserie, takže naše lakovna a čelouníci vychází při výrobě - opravě z originálních údajů o barevné kombinaci.

Jaguar restaurovaný u nás tedy vypadá přesně tak, jak vypadal před lety, když byl dodán svému prvnímu majiteli.

 

Celkový pohled na auto při koupi.

 
 

Rez v motorovém prostoru.

 
 

ani zezadu na auto nebyl moc pěkný pohled.

 
 

interiér byl plný plísně a špíny.

 
 

víko kufru a výfuky samá rez

 
 

volant, budíky a palubní deska zašlé a nefungující

 
 

přední nárazníky zrezivělé a upadené.

 
 

na automobil byl smutný pohled. I pohled Jaguára byl vyhaslý.

 
 

karburátory po vymontování za auta

 
 

jednotlivé díly karburátoru po renovaci

 
 

a tohle už jsou karburátory v plném lesku a funkčnosti

 
 

karoserie připravená do lakovny. Je zbavena všech vrstev laku, díry vyspraveny, rez odstraněna..

 
 

přední kapota po návratu z lakovny

 
 

a zbytek karoserie po laku

 
 

montáž motoru a přední nápravy

 
 

"nový" interiér v původní barvě

 
 

renovovaná sedadla

 
 

dřevěný volant a hliník v interiéru a na palubí desce

 
 

ještě pár detailů a bude hotovo..

 
 

auto je osazeno replikou původního identifikačního štítku. Originál dodávámě k autu v rámečku k zavěšení na stěnu.

 
 

Termín dokončení je koncem září 2018.

 
 

Auto dodáme i s certifikátem, kde továrna potvrzuje specifikaci, ve které byl automobil vyroben.

 
 

Pokud Vás tento krásný vůz zaujal a chtěli byste, aby zdobil Vaši garáž, neváhejte a zavolejte nám.

 
 
 
  Naše práce :: Jaguar E-type, serie 1, r.v.1962, obsah 3,8 litru
předchozí další zavřít